Ekspedeerimine on tegevus, kus viiakse vedaja ja klient kokku ning hallatakse teostatavat vedu. Vedude ekspedeerimine sisaldab endas kliendiga suhtlemist, vedajaga suhtlemist, marsruutide planeerimist, kuluarvestust ning protsessi haldamist.
Ekspedeerija on kui administraator ning vastutaja. Ekspedeerimisfirma ei tegele ainult veo korraldamisega, vaid aitab ka vajaliku dokumentatsiooni täitmisega ning pakub ka muid lisateenuseid.
Loe edasi siit
Ohtlikud kaubad võivad olla tahked ained, vedelikud või gaasid. Need võivad olla puhtad kemikaalid, ainete segud, valmistatud tooted või üksikud tooted. Need on klassifitseeritud vastavalt võimaliku ohu tüübile, nt tuleohtlikud, mürgised, plahvatusohtlikud, radioaktiivsed jne.
ÜRO (ÜRO) on loonud universaalse süsteemi ohtlike kaupade klassifitseerimiseks, pakendamiseks, märgistamiseks ja sildistamiseks, et hõlbustada nende ohutut vedu.
Ohtlikke kaupu on üheksa klassi, lisaks mõned alamklassid. Ohtlikud kaubad on nimetatud konkreetsete UN numbritega, mida tuleb kasutada deklaratsiooni vormis ning pakendamisel ja märgistamisel.
Kaubavahetusel vajalikud erinevad dokumendid on järgmised:kauba saatja poolt väljastatavad paberid lähteriigi eksport dokumendid import deklaratsioon CMR – rahvusvaheline saateleht maanteevedudel ( international waybill)
Kuivõrd Eesti Vabariik liitus mais 2004 Euroopa Liiduga, kadusid EL piiridelt ka tollikontrollid ning vajadus vormistada EL siseselt nii eksport- kui importdeklaratsioone.
Euroopa Liidu sisese transpordi puhul nüüd piisab, kui kaubaga on kaasas:
CMR – rahvusvaheline saateleht maanteevedudel.
CMR on rahvusvaheline kauba saateleht mille täidab veofirma kohapeal, millest üks koopia läheb kauba saatjale, teine kauba saajale ja kolmas eksemplar jääb vedajale tõestuseks sooritatud veost. CMR jõuab Teieni koos arvega veoteenuste eest.
Pakkeleht ja kaubaarve (ei ole kohustuslikud, kuna võib saata ka elektrooniliselt)
Teatud kaubagrupid (nt alkohol, ohtlikud veosed) nõuavad lisaks eridokumente.
Kui palju kaupa rekka mahutab, oleneb haagise tüübist.
Enamlevinud poolhaagise sisemõõdud on: 13,6 m x 2,48 m x h 2,68 m.
Maksimaalselt mahutab poolhaagis:
* 24 000 kg~ 85 m313,6 LDM (laadimismeetrit)
* 33…34 EUR pll (EUR alust suurusega 1200 x 800 mm)
* 26 FIN pll (FIN alust suurusega 1200 x 1000 mm
Universaalne konstruktsioon, täielikult eemaldatav tent ja pardad, mis lubavad peale ja maha laadida mitte ainult tagantpoolt, vaid ka ülevalt ja mõlemast küljest.
Tänu erinevatele võimalustele kohandada kardinaid, saab selle haagisega optimaalselt transportida pikki materjale ja kaubaaluseid.
See võimaldab tarbekaupade transporti, samuti ka jaotustransporti.
Poolhaagise sisemõõdud on 13,6 x 2,45 x 2.7m.
Lubatud kandejõud kuni 24 000kg, mahutatavus 85m³.
Sarnaselt kardin haagisele saab box haagist kasutada mitmel otstarbel.
Tänu kõvale konstruktsioonile on hästi transporditavad nii tavalised kui erihoolt vajavad tooted, hoides kauba kuivana.
Box haagis sobib seetõttu väga hästi ka kõrge väärtusega kaupade transpordiks.
Haagis, mida kasutatakse eelkõige suurte koguste veoks.
Megahaagise puhul saab klient ära kasutada võimalikult suure kandevõime, ületamata maksimaalset koorma kaalu.
Haagistel on standardvarustuses tõste- ja lükandkatus ning tagauksed ning nende sisekõrgus on ligikaudu 3 meetrit, mis võimaldab laadimismahtu kuni 96m³.
Treileri sisemõõdud on 13,6 x 2,45 x 3m, lubatud kandejõud kuni 24000 kg.
Külmik treilerid on loodud kindla temperatuuri hoidmiseks, et teie saadetis värske hoida.
Külmik treilereid kasutatakse kiiresti riknevate kaupade, näiteks puu- ja köögiviljade,külmutatud liha või kala ja lillede transpordiks.
- Külmikhaagise sisemõõdud on 13,41 x 2,46 x 2,65m (esineb variatsioone).
- Temperatuurivahemik -25 °C to +25 °C.
- Mahutavus kuni 88m3. Kaupa saad haagisesse laadida ainult tagant.
Hüdrauliliselt liikuv põrand mis on mõeldud puistmaterjali või kaubaalustega toodete teisaldamiseks.
See automatiseerib ja hõlbustab peale- ja mahalaadimist, välistades vajadust kasutada tõstukit mahalaadimiseks.
Sellist tüüpi treilerit kasutatakse ülegabariidilise ja spetsiaalselt käitlemist vajava saadetiste jaoks.
Mittegabariitsed raskekaalulised kaubaveod on ette nähtud:
•tee-ehitustehnika transpordiks;
•põllumajandustehnika transpordiks;
•tööstus- ja ehitusseadmete transpordiks;
•mäetööstusseadmete jms transpordiks;
•sõjatehnika transpordiks.
Pikkus 13.62m
Laius 2.48m
Pikkus: 800 mm
Laius: 1 200 mm
Kõrgus: 144 mm
Kaal: u. 25 kg
Ohutu töökoormus: 1 500 kg
Maksimaalne lisakoormus: 4 000 kg virnastatult
FIN alus on peamiselt kasutatav Soomes, selle kaal on umbes 25kg ja kandevõime 1 800kg.
FIN aluse mõõdud 1200 x 1000 x 141 mm.